התגובות: מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה היהודית

איתי גדסי ובנצי ליזרוביץ 1 Comment on התגובות: מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה היהודית

המשטרה: עקב חומרת האירוע, הוקם צוות חקירה מיוחד שהחל בחקירת המקרה תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותו. בשלב זה כל כיווני החקירה נחקרים. מתפללי בית הכנסת לא יודעים להשיב למי היה רצון לפגוע בבית הכנסת ומתפלליו • תגובות רבות במערכת הפוליטית על האירוע האנטישמי בעיר הקודש ירושלים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תגובות קשות וחריפות למעשה האנטישמי הנורא, הבוקר (ג') בבית הכנסת "שיח ישראל" לעולי צרפת בשכונת קרית יובל בירושלים.

במשטרה אומרים הבוקר, כי עקב חומרת האירוע, הוקם צוות חקירה מיוחד שהחל בחקירת המקרה תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותו. בשלב זה כל כיווני החקירה נחקרים. מתפללי בית הכנסת לא יודעים להשיב למי היה רצון לפגוע בבית הכנסת ומתפלליו.

תגובות רבות פורסמו הבוקר, לאחר היוודע המקרה המזעזע של השלכת ספרי התורה בביזיון רב על רצפת בית הכנסת.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר: "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בביזיון נורא שחוללו ע״י בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

הראשל"צ הוסיף, כי "על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר: ״זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא, לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטאלי שכזה בבית מקדש מעט. חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה. לצערי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה ואני מצפה שמשטרת ישראל תתיחס לזה כאל פשע שנאה לכל דבר וירכזו את מרב המאמצים שמי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה".

 

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: תמונות קשות ומכאיבות הבוקר מבית הכנסת בקרית יובל. אני בטוח שמשטרת ישראל  תגיע אל מחלליו ותביאם לדין במהרה על מנת להבטיח כי מראות שכאלה לא ישנו".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחתי עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!".

 

 

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: "הדזעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת 'שיח ישראל' של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת. הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה.אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר: ״‫בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי. ‬‫שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו.‬ ‫וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים.‬ ‫אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: “רק לפני יומיים פורסמו נתוני דו”ח המצביעים על אנטישמיות גוברת במדינות בעולם. מה נאמר ומה נדבר נוכח מקרה מזעזע ונורא של השחתת בית כנסת וספרי תורה מושלכים בביזיון, כאן בישראל, בעיר ירושלים, 2019. זוהי אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי. על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד”.

 

WhatsApp Image 2019-01-29 at 08.13.18

 

ח"כ אורי מקלב: "מעשה זה מזעזע ומבחיל עד עומק הנפש, מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושינאה זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת, חילול הקודש הנורא הזה צריך לזעזע את אמות הסיפים והקמת קול זעקה וצעקה בכל הארץ. פעולה זו אינה של אדם בודד אלא ישנו ציבור שמרוצה חס ושלום ומבליג מכך. התעלמות והמעבר לסדר היום או חסר המעש זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור: "מגנה בחריפות את הפורעים מדובר בפשע שנאה של רשעים, החוצה את גבולות הערכים של ישראל היהודית והדמוקרטית, כולי תקווה שמשטרת ישראל תלכוד אותם ושמערכת המשפט תחמיר בעונשם. אין מקום לאירוע כזה בישראל יש לתחקר אותו בכובד ראש ולנקוט פעולות למניעת הפרעות הבאות".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין".

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט: "חילול בית הכנסת וביזוי ספרי התורה הלילה בירושלים הם מעשה נוראי ושפל. המראות מכאיבים את הלב ומעוררים תחושות קשות. מדובר בפשע נורא נגד כל מה שקדוש לעם היהודי ואני קורא לרשויות אכיפת החוק לבדוק את האירוע ולהביא את המשחיתים לדין בהקדם האפשרי".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר: "מול המראות הקשים מבית הכנסת בקרית יובל הלב היהודי מתקשה להמשיך לפעום כסדרו. על רשויות החוק לעשות הכל כדי להביא את האשמים לדין. יש להכיר בפגיעה בספרי תורה כפשע שנאה וטרור אנטי יהודי ולהתייחס לכך במלוא החומרה. אני קורא לראש הממשלה הממונה על השב"כ להפעיל את המחלקה היהודית כדי לחקור אחר הפורעים ולהעמידם לדין במהירות. אחרת מעשי הפשע האנטשמי שראינו הבוקר בקרית יובל יהפכו חלילה למעשי רצח נגד יהודים על רקע דתי. כיהודים מאמינים עלינו להתחזק בתורה ויראת שמיים. מול חילול השם יש להרבות בקידוש השם ולהוסיף בלימוד התורה וקיום המצוות".

חברי סיעת "דגל התורה" בירושלים מביעים זעזוע רב והלם מוחלט מחילול בית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל והוונדליזם שביצעו שם פורעים ופושעים. חברי הסיעה קוראים למשטרה לבצע חקירה מהירה ויסודית של המעשה הנפשע הזה, ולגלות במהירות את האשמים ומי שידם במעל, ולהעמידם לדין כדי שיקבלו את העונש החמור המגיע להם.

בהודעת סיעת "דגל התורה" נאמר: "מדובר במעשה נפשע וחמור ביותר, ונדליזם מהסוג הכי גרוע שיש של חילול בית כנסת, מעשה כזה קשה ואיום המזכיר מעשים שנעשו בימים אפלים באירופה. זהו מעשה של אנטישמיות נוראה, תוצאה של שנאת חינם והסתה כנגד הציבור החרדי בקרית יובל על לא עוול בכפו ורק בשל היותו חרדי, ואנו מקווים שכל המסיתים ורודפי החרדים בקרית יובל יבינו מה תוצאות ההסתה הזו ולאן היא מובילה".

יו"ר הסיעה ומ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר, אמר כי הוא בטוח שהמשטרה תפעל במהירות לחקור את המקרה ולמצוא את האשמים. כמו כן קרא לכל הגורמים הפועלים כנגד הציבור החרדי בקרית יובל, לעשות חשבון נפש ולראות עד היכן ההסתה הזו פועלת ולאיזה מעשים היא מובילה. "אין לי ספק שאף אחד מהמסיתים הללו והפועלים נגד הציבור החרדי בקרית יובל, לא התכוון שמישהו יבצע מעשה כה איום ונורא של חילול הקודש. אולם להסתה יש תוצאות משלה, וכשמסיתים צריך לקחת בחשבון שיש כאלה שיהפכו אותה למעשים איומים וקשים כאלה. אני קורא לכל אותם מסיתים לחדול מיד מדרכם הנלוזה, ולאפשר לציבור החרדי בקרית יובל לחיות את חייו על פי דרכו, ולקבל את כל המגיע לו כאזרח שווה זכויות ללא אפליה והדרה".

סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן: "אסור לעבור לסדר היום עם ביזיון וחילול כבוד שמים בפריצה הנוראה הלילה לבית הכנסת בשכונת קריית יובל וזריקת ספרי תורה על הרצפה. מחזה קורע לב. שוחחתי כעת עם בכירים במשטרת ירושלים, והם עמלים בכל המישורים להביא לתפיסת החשודים".

יו״ר תנועת התעוררות ויו״ר האופוזיציה בירושלים, עופר ברקוביץ: ״הזדעזתי מהמעשה הנורא של פגיעה בקדשי ישראל. זהו אירוע קשה והתמונות מהמקום מזכירות ימים אפלים אשר מחרידים כל יהודי באשר הוא. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לתפוס את הפורעים ולהביאם לדין במהרה".

 

WhatsApp Image 2019-01-29 at 08.13.18(1)

 

סגן ראש עיריית י-ם אברהם בצלאל שהגיע למקום בשעה 8:00 הבוקר: "זהו בוקר עצוב מאוד בעיר הקודש, פלטרין של מלך. ספרי תורה זרוקים רחמנא ליצלן על הרצפה, מזכירים לנו מראות אפלים משנות האימה. משטרת ירושלים חייבת לטפל בזה בכל חומרת הדין".

תנועת עוצמה יהודית קראה הבוקר להטיל את מלאכת חקירת האירוע על שירות הבטחון הכללי, וקוראת לשירות לבצע גל מעצרים נרחב. בהודעה מטעם התנועה נמסר: "הבוקר התוודענו לפשע אנטישמי מזעזע שאירע בבית כנסת בירושלים, בו חיללו פורעים מנוולים את קדושתו של בית הכנסת, ביזו והשחיתו את ספרי התורה ושפכו עליהם חומצה. מדובר בפשע מהסוג החמור ביותר, שאת מלאכת חקירתו יש להטיל על שב"כ".

עוד נמסר מדוברות המפלגה כי "על שב"כ לחקור את האירוע לפחות במוטיבציה בו הוא חוקר אירועים בהם רוססו כתובות גרפיטי. זהו הזמן בו שב"כ צריך לבצע גל מעצרים נרחב, להפעיל חקירות צורך, ולהביא את האשמים לדין בהקדם האפשרי".

שר החקלאות אורי אריאל: "השבוע ציינו את יום השואה הבינלאומי והיום אנו מתעוררים ליום שמזכיר את הימים האפלים והנוראיים של אז. הריסת בית כנסת הוא חילול נבזי שפוגע בכולנו. אלו מראות קשים ויש למצות את הדין עם הפושעים לאלתר".

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "עד לאן אפשר להגיע? את הדברים המזוויעים האלה היו עושים בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20. יש קווים אדומים ברורים מאוד שלא פוגעים במקומות קדושים והנה זה קרה. הלב נחמץ וכואב והעיניים דומעות מול המראות של ספרי תורה וספרי קודש זרוקים על הרצפה, כאילו ואנחנו נמצאים באירופה של המאה הקודמת. אני מקווה שמשטרת ישראל תפעל במהירות וביעילות ותשים ידה על מחללי שם שמיים ורשויות החוק והמשפט ימצו איתם את מלוא חומרת הדין".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    להחרים את ויי נט- מילה לא כתבו על הנושא !!!!!
    אם היה קורא במסגד- היה "זוכה" לכותרת ראשית …